Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Friday, August 14, 2020

陳彰醫師口琴弔念吳建南葉哲夫兩位同學

陳彰醫師口琴 Dr. Patrick Chen Harmonica

弔念吳建南、葉哲夫兩位同學 3 hymns

聖詩629 佇天堂極榮光贏日晝

聖詩 589 親愛主 牽我手

The Old Rugged Cross古舊十架


聖詩629 佇天堂極榮光贏日晝

1)  佇天堂極榮光贏日晝,

若深信就會看到真明;

咱的父踮佇遐啲聽候,

有備辦極平安的房間。

 

佇後日有安樂,

能相見佇榮光的天國,

佇後日有安樂,

能相見佇榮光的天國,

 

2) 到彼位,咱大家欲謳咾,

來感謝咱的主大仁愛;

無艱苦,無驚惶,無煩惱,

永遠徛極安樂的所在。

 

佇後日有安樂,

能相見佇榮光的天國,

佇後日有安樂,

能相見佇榮光的天國,

 

聖詩 589 親愛主 牽我手

1. 親愛主,牽我手,

引導我得徛在,

我厭倦,真軟弱,常失敗;

經風湧過暗暝,

導我行入光明,

親愛主,

牽我手到天庭。

 

2. 我路途真悽凊,

主近倚來作伴,

我人生的路程啲欲息;

求祢聽我求叫,

扶我手免跋倒,

親愛主,

牽我手到天庭。

 

 

The Old Rugged Cross

On a hill far away stood an old rugged cross,

The emblem of suff’ring and shame;

And I love that old cross where the Dearest and Best

For a world of lost sinners was slain.

So I’ll cherish the old rugged cross,

Till my trophies at last I lay down;

I will cling to the old rugged cross,

And exchange it someday for a crown.

 

Oh, that old rugged cross, so despised by the world,

Has a wondrous attraction for me;

For the dear Lamb of God left His glory above

To bear it to dark Calvary.

So I’ll cherish the old rugged cross,

Till my trophies at last I lay down;

I will cling to the old rugged cross,

And exchange it someday for a crown.

No comments:

Post a Comment