Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Friday, June 2, 2017

Look at the birds of the air 請看空中眾鳥隻

請看空中眾鳥隻
Look at the birds of the air

請看空中眾鳥隻,
伊無撒種,無種作,
伊無收割,無收成,
伊無積聚佇粟倉。
咱的天父給伊養飼,
咱豈無比伊卡貴氣?
莫得掛慮食甚麼,
莫得掛慮飲甚麼。

想看山裡百合花,
伊無著磨,無紡織,
所羅門榮華的時,
所穿不值媠花蕊。
咱的天父給伊裝飾,
雖然不識祂的疼
莫得掛慮穿甚麼,
祂看顧所疼子兒。

著求祂主權實現,
遵趁祂旨意不變,
天父恩典及仁慈,
逐日欠缺祂賞賜。
所以莫為明日掛慮,
明日會為家己掛慮,
一日艱苦一日當,
萬項交託主拍算。

No comments:

Post a Comment