Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Tuesday, August 23, 2011

Remember 823 Bombing 八二三炮戰回思

So many generals and Taiwanese soldiers died or wounded in battle during August 23 to October 5, 1958 Communist China bombing Kinmen and its surrounding islands. They died or injured in vain because Ma Government secretly moves to unify Taiwan with China without Taiwanese self-determination.

1958年8月23日至10月5日之間發生於金門及其周邊島嶼的一場戰役八二三砲戰(又稱第二次台灣海峽危機)。 現在馬政府未經人民公投正暗地裡將台灣回歸中國; 那些爲維護台灣國(中華民國)而傷亡的金門將士們是無謂犧牲受害了。Read more 看更多823 Kin-Men Bombing 823金門炮戰

八二三 白打了 (轉載)
◎ 黃曜隆 (作者為雜誌主編)

翟山坑道是逢岩鑽洞、遇水架橋的鬼斧神工奇蹟,是水陸兩用坑道、是兩棲部隊的小艇基地,也是神秘的戰備、糧草補給坑道,如果沒有翟山坑道,當年金門早就彈盡援絕了。
一九五八年八月二十三日起,連續在四十四天當中,一百五十平方公里的金門,竟然遭受到四十七萬餘發砲彈的攻擊,平均每一平方公尺就有四顆砲彈的凌虐。吉星文、趙家讓、章傑三位將軍就此陣亡,無數的金門居民、台灣官士兵也犧牲了寶貴生命。
台 澎金馬歷經反共復國、三民主義統一中國、兩國論、一邊一國,到了馬英九總統「化獨漸統」、「終極統一」,並積極「國共和談」兩岸交流,如今,世界衛生組織 「台灣是中國一省」,連台灣退休將領在「中山.黃埔.兩岸情」座談會中,竟然說出「今後不要再分什麼國軍、共軍,我們都是中國軍」,許歷農上將在場也積極 主張「兩岸應趕快統一」。
物換星移,世局多變幻,倘吉星文、趙家讓、章傑三位將軍地下有知,不知為誰而戰亡!

No comments:

Post a Comment