Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Sunday, October 17, 2010

Remember An-Ping 安平追想曲

Teresa Teng sings "Remember An-Ping"
鄧麗君唱-安平追想曲

安平追想曲
身穿花紅長洋裝,風吹金髮思情郎,情郎船何往,音信全無通,伊是行船誅風浪
放我情難忘,心情無地講,想思寄著海邊風海風無情笑我恙,啊……不知初戀心茫茫。

相思情郎想自己,不知爹親二十年,思念想欲見,只有金十字,給阮母親做遺記
放我私生兒,聽母初講起,愈想不幸愈哀悲到底現在生也死,啊……伊是荷蘭的船醫。

想起母子的運命,心肝想爹也怨爹,別人有爹痛,阮是母親晟,今日青春孤單影
全望多情兄,望兄的船隻,早日回歸安平城安平純情金小姐,啊……等你入港銅鑼聲。

No comments:

Post a Comment