Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Monday, July 4, 2016

Rong Liu-Song of the Fisherman 刘荣-漁光曲

刘荣唱渔光曲
Rong Liu sings Song of the Fisherman
漁光曲
雲兒飄在海空 魚兒藏在水中
早晨太陽裡晒魚網 迎面吹過來大海風
潮水升,浪花涌 魚船兒飄飄各西東
輕撒網,緊拉繩 煙霧裡辛苦等魚蹤
魚兒難捕船租重 捕魚人兒世世窮
爺爺留下的破魚網 小心再靠它過一冬

東方現出微明 星兒藏入天空
早晨魚船兒返回程 迎面吹過來送潮風
天已明,力已盡 眼望著漁村路萬里
腰已酸,手也腫 捕得了魚兒腹內空
魚兒捕得不滿筐 又是東方太陽紅
爺爺留下的破魚船 小心還靠它過一冬

No comments:

Post a Comment