Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Sunday, February 3, 2013

A Song Of Persuasion 勸世歌

Teresa Teng –  A Song Of Advice (Taiwanese)
鄧麗君 - 勸世歌 (台語)

「勸世歌」歌詞
曲﹕呂金守 詞﹕呂金守

又要好 又要爽!
咱若是戀愛的時代走路著愛扭一扭才會好體態
嘿若要情意綿綿心頭會輕鬆著愛互相信任永遠結成雙
勸大家青春少年家著愛珍惜戀愛寶貴時代才應該
嘿來來戀愛的朋友好兄弟走路著愛扭一扭多好你甘知

又要好 又要爽!
咱若是做人的媳婦掂家裡愛忍一忍照顧好尪婿
嘿若要情意綿綿心頭會輕鬆著愛好惜生命永遠結成雙
勸大家做人的媳婦著愛好好款待乾家幹肝才應該
嘿來來婚後的朋友好媳婦掂家裡愛忍一忍多好你甘知

又要好 又要爽!
咱若是做人的尪婿不通時常戲一戲身體會打壞,
若愛夫唱婦隨心頭會輕鬆著愛體貼太太實在壞做人,
勸大家做人的尪婿著愛保護身體認真打拼才應該,
嘿,來來做人的老爸好尪婿不通時常戲一戲身體會打壞。

又要好,又要爽!

No comments:

Post a Comment