Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Wednesday, July 18, 2012

A Loving Couple 一對恩愛夫妻

我老朋友、老同學過七十大壽寫了一篇「七十自述」, 她老公看了以後特地寫出情長意深的讀後感回應(於下), 真是一對讓人羡慕恩愛夫妻, 人間典範。

回應「七十自述」有感
時值內人七十年華生曰,欣然見她的自述感言,覺得應予回應聊表對她數十年來不辭辛勞持家相夫教子的功勞致十二萬分的感謝,並祝賀她 「 生日快樂 」。今附一詩,祝福她永享神恩、健康、美麗。

人間情愛如詩畫, 比翼雙飛築夢鄉;
生兒育女傳家寶, 成家立業慰親情。
雖然扎眼黃花瘦, 眼中依然是西施;
細數年歲如昨日, 安得神恩油滿徑。
夫妻恩愛永相隨, 共享黃金年華讚;
不羨鴛鴦不羨仙, 健康美麗享天年。

茶翁也來湊熱鬧, 祝賀學妹「七十生日快樂」。
慶好友生日
賀憶同窗時
吾黨齊讚聲
友情同手足
七數神賜福
十德聞親朋
生氣風發飃
日日皆如意
福如東海闊
壽比南山高

1 comment:

  1. Good poem, but too high valuation to me ??
    thanks. Anyway nothing is more precious than 50 years' friendship, do you think so?

    ReplyDelete