Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Wednesday, March 7, 2012

Paylean Beef Import 瘦肉精牛肉進口

Support March 8, 2012 Taiwan
protest "Against Import Paylean Beef ".

抗議開放進口瘦肉精牛肉

響應3月8日動員抗議訴求「瘦肉精止步」-拒絕含有瘦肉精萊克多巴胺 (培林) 肉類產品進口。
中華民國養豬生產合作社聯合社、台灣畜牧協會, 縣市養豬協會等堅決反對含有瘦肉精的肉品進口,捍衛國人食用肉品安全,以維護消費者權益,呼籲政府疼惜本土畜牧產業,「瘦肉精止步」,並呼籲國人不吃含瘦肉精進口肉品。3月8日聚集台北抗議政府不聽民意。
行政院5日深夜「突襲式」宣布開放瘦肉精美國牛肉。馬政府拍板有條件解禁瘦肉精美牛,捅破美牛進口的馬蜂窩, 促成在野黨派、畜牧業、消費團體站在反彈馬政府的同一陣線。台灣人民還不自救, 欲待何時?

No comments:

Post a Comment