Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Wednesday, February 29, 2012

Fong Fei Fei 鳳飛飛

The Taiwanese pop legend, Fong Fei Fei, one of Taiwan’s most well known pop divas in the 1970s and 1980s died on Jan. 13 in Hong Kong. News was delayed until after the Year of the Dragon Chinese New Year festivities. Fong Fei Fei dead at 58.

鳳飛飛(1953年8月8日-2012年1月3日)台灣名歌手,本名林秋鸞(她曾表示與出生在立秋之日有關),出生桃園縣大溪鎮。在全球華人社會享有高知名度的著名的演藝人員。其演藝事業橫跨歌手、演員與綜藝節目主持人,有「帽子歌后」美譽。27歲(1980年)時嫁給香港旅遊大亨趙宏琦。2012年1月3日因肺癌在香港九龍法國醫院(即聖德肋撒醫院)逝世,長眠於桃園大溪鎮佛光山寶塔寺。


1968年參加「中華電台」歌唱比賽,榮獲冠軍。
活躍年代 1968年-2011年
1972年03月 推出個人首張專輯《祝你幸福》。
1978年12月 遭到新聞局的「歌監」,因此無法公開演出三個月(1978.12~1979.02)。
2011年05月 原訂6月時於台灣小巨蛋舉行的演唱會,但因為籌備練唱時發現聲帶有異樣,於休養治療期間發現是因為肺癌影響到聲帶,決定取消演唱會並尋求醫治。
2012年01月03日 因肺癌凌晨3點19分病逝香港。02月12日入塔長眠於故鄉桃園大溪的佛光山寶塔寺。


網站 鳳飛飛 鳳飛飛歌唱之旅
※附:〈祝你幸福〉 作詞:林煌坤 作曲:林家慶
送你一份愛的禮物,我祝你幸福。
不論你在何時,或是在何處,莫忘了我的祝福。
人生的旅途,有甘有苦,要有堅強意志。
發揮你的智慧,留下你的汗珠,創造你的幸福。※

1 comment:

  1. I like this song " Wishing happiness to you"
    My heart warms to her.

    ReplyDelete