Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Saturday, January 28, 2012

Election Promise 諾言實現

Mr. Chen Ch'ang-Chiang fulfilled his election promise by kneeling every 3rd step from his office to the Temple.
福建省金門縣民進黨籍縣議員陳滄江今天上午兌現諾言,從服務處三步一跪到1公里外城隍廟。(源自聯合晚報)
金門過去被視為國民黨傳統鐵票區,第10至12任總統選舉,民進黨在金門得票是2000年陳呂配759票,2004年陳呂配1701票,2008年謝蘇配 1710票,得票率只有2%到5%之間,這次英嘉配3193票,得票率8.21%,得票數大幅成長,跌破不少人眼鏡。
陳滄江激動地說,22年來他沒離開金門一步,對抗金門二度戒嚴,蔡英文這次雖沒當選總統,卻在金門拿下超過3000票,他要謝謝鄉親的支持與熱情,讓民主在金門深耕發展,他實現選舉承諾成為新春話題。
民進黨在金門得票數節節上升看漲, 表達出人民覺醒對國民黨政府的不滿。

No comments:

Post a Comment