Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Tuesday, November 8, 2011

Colorful Autumn Leaves 秋葉賞眼

Colorful Fall Leaves at Sirtea Garden on 111107.
茶翁家園111107溜逹樹下抬頭往上看樹葉變色的秋尾景緻。


See Individual Picture 看個圖

Music:Autumn Reflection 配樂歌詞:[秋思]
秋風吹起雁南飛. 草木漸黃葉落地. 秋月漸圓秋虫吱. 聲聲引阮思鄉意.
海外定居真濟年. 事業缚身沒轉去. 不是心硬無親情. 暫借歌詩傳我心。

茶翁應聲:
這首歌曲傳我心,
激發吾人鄉思情;
目前只好夢裡尋,
他日偕伴台灣遊。

1 comment:

  1. The scene of colorful fall leaves arouses a
    sense of homesickness. beautiful photography
    and nice background music, lyric and your poem.

    ReplyDelete