Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Monday, October 31, 2011

Lay Down Outdoor 仆街劇頭

A new kind of outdoor exercise display.
仆街風潮與廣告風波。

台灣行政院陸委會請到在網路上爆紅的「仆街少女」, 拍攝觀 光宣傳短片。 2位少女在台灣各個觀光景點「仆」在地上的相片,原本希望藉以吸引港澳遊客來台觀光,不料卻被港媒批評用「仆街」做廣告,根本是用粗話在迎客,台灣網友也痛批陸委會無知,連香港文化都不懂,還想吸引國人家來觀光。
台灣網友罵翻天,批評陸委會真的是「沒救了」。「無聊當有趣,kuso當政績」,反問陸委會說,要是外國將台罵「O你娘」硬要說成是宣 傳創意,那台灣人會不會買單? 不過,陸委會則是護航到底,表示「尊重不同意見,陸委會只想呈現台灣社會的活力與熱情」。

No comments:

Post a Comment