Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Friday, August 19, 2011

Azaleas 杜鵑花


Azalea flowers blossom in March, everywhere on the hills or by the streams. A country girl thinks about her faraway sweetheart, a soldier who is fighting to protect the home land. She prays for his safe return and vows to dedicate the azalea flowers, now on her hair, to his lapel.

淡淡的三月天,杜鵑花開在山坡上,杜鵑花開在小溪畔,多美麗啊!
像村家的小姑娘,像村家的小姑娘。
去年村家小姑娘,走到山坡上,和情郎唱支山歌,摘枝杜鵑花,插在頭髮上。
今年村家小姑娘,走向小溪畔,杜鵑花謝了又開呀!記起了戰場上的情郎。
摘下一枝鮮紅的杜鵑,遙向著鋒火的天邊,哥哥你打勝仗回來,
我把杜鵑花插在你的胸前,不再插在自己的頭髮上。
淡淡的三月天,杜鵑花開在山坡上,杜鵑花開在小溪畔,多美麗啊!
像村家的小姑娘!像村家的小姑娘!

No comments:

Post a Comment