Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Monday, December 6, 2010

Alzheimer 失智症

Today, I am going to devote my topic to Alzheimer. What is Alzheimer? It's a desease that would take toll to the patients and especially to caregivers. Here are videos to explain this desease.

Alzheimer's DiseaseThe challenges of Alzheimer's Disease for both the patient and caregiver.

What is Alzheimer's disease?

Tips for Taking Care of An Elderly ParentCaring for older parent and avoiding caregiver burnout.



←(圖) 諾貝爾物理獎的「光纖之父」高錕(前排中)
罹患失智症後,與夫人黃美芸(前排右)
應國科會和台灣失智症協會邀請,
談「失智症對個人及家庭之衝擊」。


走在時光隧道 忘了我是誰
今天我要來思考失智症(前稱老年癡呆症)。(影片說明)
人口的百分之五到十會罹患失智症; 很多事記不得, 還會走丟, 照顧此症患者是一個大問題。美國前總統雷根、前英國首相佘契爾夫人、前經濟部長趙耀東、... 很多很多在晚年都為失智症所苦。
Read more 看更多110619 Delay Alzheimer 延緩失智症

No comments:

Post a Comment