Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Wednesday, November 24, 2010

Speak Taiwanese 講台語

Taiwan President Ma Ying-jou speaks fluent English, Manderin, and other dialogues, But he speaks broken Taiwanese. This makes Taiwanese hard to understan him, and make jokes of him.

馬英九會講流利的英語, 華語, 和其他種方言, 郤不會講台灣話。幫人站台助陣卻像在唱衰該候選人。真讓人哭笑不得。國民黨大高雄市市長候選人黃昭順的女兒在旁一直忍耐, 不敢笑出聲。一定是乎去啦(福氣啦)!, 顧面桶 (國民黨), 凍結 (團結), 實在是去了了啦! 這樣的總統真丟臺灣人的臉。

No comments:

Post a Comment