Sirtea 茶翁

This is my journal: It records my thoughts, my cares, my struggles, my achievement and failure, my observation of life and nature, internet circulation、treasures、or recycled junks I found, ... . If you stumbled upon this blog by accident or on purpose, I welcome you. Thank you for your visit and comments. Hurry back!
這裡紀錄著我的生活點滴:我在想些什麼, 做那些事, 關心何事, 我的得與失, 我對人與自然觀察所得, 網路資訊、撿到寳貝、或是古物回收,... 。如果您是專程特地來訪或是無意中路過, 我誠心歡迎您。多謝您來訪及留言指教。請再來噢!

Tuesday, September 7, 2010

Burn Hell Currency 燒冥紙

He burned Hell Currency for those dead generals and soldiers when they fought with Comminist China in 1949. So, they could bribe Hell officials and live a better life in Hell.

三夢軍魂 跨海普度 燒退伍令健保卡 慰古寧頭英靈

民國卅八年「古寧頭戰役」殉國的李光前將軍,被金門軍民奉為「軍神」膜拜,桃園一家財神廟曾姓負責人連作三天「怪夢」與他結緣,七日跨海舉辦普度法會撫慰陣亡英靈,並印製一萬張「退伍令」和榮譽「健保卡」,讓走過炮火的軍魂解甲歸田,在另一個世界健康過日子。
金防部指揮官張慶翔中將率政戰部副主任吳福國、金西守備隊長王永新前往致敬,場面十分溫馨。(看原報導)
而現在的馬英九國民黨要將臺灣回歸共產中國, 那些被驅使去打共匪而犧牲的怨魂在地下有知不作怪才怪。

No comments:

Post a Comment